ELEKTRONİK BANKACILIK HİZMETLERİ MÜŞTERİ BİLGİLENDİRMESİ

1. Hizmetlere İlişkin Şartlar, Riskler, İstisnai Durumlar

  •  Bankamızda elektronik bankacılık kapsamında Internet Bankacılığı ve ATM hizmetleri verilmektedir.
  • Internet Bankacılığında izleme menülerinde 7 gün ve 24 saat süre ile hizmet verilmekte olup, Internet Bankacılığı işlem tipi ve işlem saatleri aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

 

İşlem Tipi

İşlem Saatleri

 Havale İşlemleri

7/24

 İleri Tarihli Havale İşlemleri

7/24

 EFT İşlemleri

İş günleri 08:00-16:30

 İleri Tarihli EFT İşlemleri

7/24

 İleri Tarihli Düzenli Para Transferi

7/24

 Kolay Havale İşlemi Tanımlama

7/24

 Kolay EFT İşlemi Tanımlama

7/24

 Toplu Havale (Kolay işlem ile)

7/24

 Toplu EFT (Kolay İşlem ile )

İş günleri 08:00-16:30

 Toplu EFT ve Havale İşlemleri (Dosya   Yükleme ile)  (Kurumsal)

İş günleri 08:00-15:00

 SGK İşlemleri

7/24

 Vadeli Hesap Açma

İş günleri 09:00-17:00

 Döviz Alış ve Satış İşlemleri

İş günleri 09:00-18:00

 TEFAS Platformu Fon Alış ve Satış İşlemleri

 Aynı gün valörlü işlemler: İş günleri 09-13:30

İleri Valörlü İşlemler: İş günleri 09:00-16:30

 Bono-Tahvil Alış ve Satış İşlemleri

Fiyat bilgisi için şubeniz ile iletişime geçiniz

 Repo İşlemleri

Fiyat bilgisi için şubeniz ile iletişime geçiniz

 ATM Para Çekme

7/24

 ATM Havale

7/24

  • ATM, şubede sıra beklemeden belirli bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilmeniz için size sunduğumuz bir elektronik bankacılık hizmetidir. ATM’lerimiz aracılığıyla 7 gün 24 saat kolaylıkla para çekme ve bakiye sorgulama ve havale  hizmetleri alabilirsiniz.
  • Mücbir sebepler, beklenmeyen haller ve sistem arızaları hizmet verilmesini engelleyen istisnai durumlardır.
  • Müşterilerimiz, bu durumların dışında kalan sistemsel ve/veya güncelleme çalışmaları kapsamında olabilecek planlı kesintiler hakkında Turkland Bank A.Ş. veya T-BANK veya Bankamız resmi internet sitesi üzerinden yapacağımız duyuru ile bilgilendirilmektedir.
  • Elektronik bankacılık hizmetleri alınabilmesi için gerekli prosedürlerin tamamlanarak Bankamızda hesap açılması şarttır.
  • Internet Bankacılığı hizmetlerinde müşterilerin bilgisayarlarına elektronik yöntemlerle sızılarak veya müşteri tarafından şifrelerin yazıldığı elektronik veya fiziksel ortamlardan şifrelerin çalınarak müşteri bilgisi dışında işlem yapılması riskleri vardır. Bu risklere karşılık müşterilerin korunma yöntemlerine aşağıdaki bölümlerde yer verilmiştir.
  • ATM kullanımı sırasında yardım bahanesi ile yaklaşan kişilerce banka kartı ve şifresinin ele geçirilmesi riskleri vardır. Bu risklere karşılık müşterilerin korunma yöntemlerine aşağıdaki bölümlerde yer verilmiştir.
  • Kimlik hırsızlığı elektronik bankacılık hizmetleri dolandırıcılığını kolaylaştıran bir risktir. Bu nedenle, kimliğinizin taranmış görüntüsünü bilgisayarınızda saklamayınız. Kimlik fotokopinizi emin olmadığınız yerlere bırakmayınız. Bilgilerinizi saklamakta azami özen gösteriniz. Şüphelenmeniz durumda önleminizi mutlaka alınız.
  • Kendisini avukat, polis, savcı, bankacı olarak tanıtan veya e-posta üzerinden arkadaşınız ya da iş ilişkisi içinde olduğunuz firmalar gibi davranan dolandırıcılar olabilir. Bu kişilerin amacı size ait internet bankacılığı parolanızı, kimlik bilgilerinizi ya da SMS ile size gelen şifreleri ele geçirerek dolandırıcılık yapmaktır. Herhangi bir sebep ileri sürerek ve Bankamız adını da kullanarak sizlere ulaşan ve sizden kartınızın son kullanma tarihi, kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodu, kartınızın şifresi veya İnternet Şubemiz için kullandığınız parolanızı, SMS ile size gelen şifre gibi bilgileri isteyen kişilere itibar etmeyin bu kişiler ile bilgilerinizi paylaşmayın. Bankamız çalışanları hiçbir zaman sizden şifre ya da parolanızı söylemenizi istemeyeceklerdir.
  • Dolandırıcılık yöntemleri zamana ve teknolojiye bağlı olarak değişmekte ve artmaktadır. Bankalar tarafından gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar, SMS’ler veya bu kurumlara aitmiş gibi gösterilen sahte internet siteleri hızla yayılmaktadır. Bu yöntemlerle karşınıza çıkan bağlantılar (linkler) aracılığı ile sizden kişisel bilgileriniz, kart bilgileriniz ve şifreleriniz ile İnternet Şubemiz parolaları istenebilmektedir. Hatta bu bilgileri sizden öğrenebilmek için araba, telefon kazandığınız veya hesabınıza masraf iadesi yapılacağı belirtilmektedir. Bu tür eylemler sıkça rastlanan dolandırıcılık girişimleridir. Bu tür e-postalara kesinlikle yanıt vermeyiniz, bağlantılara giriş yapmayınız ve istenen bilgileri kesinlikle paylaşmayınız. Bankamız, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamakta ve kişisel bilgilerinizi talep etmemektedir.
  • Hangi kanaldan olursa olsun, güvenliğiniz ile ilgili konularda, internet bankacılığı veya banka kartı bilgilerinizin üçüncü kişler tarafından ele geçirildiğini düşündüğünüzde veya sorularınız ve tereddüt ettiğiniz hususlar için en yakın şubemize müracat edebilir, mesai saatleri  içinde  444 82 65 nolu  Banka’mız telefon hattı üzerinden bildirimde bulunabilir veya iletisim@tbank.com.tr e-posta adresimize e-posta gönderebilirsiniz.

 

2. Müşterilerimizin Hakları

Müşterilerimizin, elektronik bankacılık hizmetleri ile şikayet ve taleplerine ilgili mevzuatta öngörülen süreler içinde cevap verilmesini isteme, Bankamız ile uyuzmazlık halinde BDDK ve Tüketici Hakem Heyetleri gibi resmi kurumlara müracaat hakları bulunmaktadır.

 

3. İnternet Bankacılığında Güvenliğinizi Sağlayacak Risklerden Korunma Yöntemleri ve Müşteri Olarak Sorumluluklarınız, Bankamızın Risk Azaltıcı Güvenlik Prensipleri

  • Aşağıda belirtilenler de dahil Bankamız  tarafından yapılan kullanım ve güvenlik konulu bilgilendirmelerin düzenli takip edilmesi ve uygulanması müşterilerimizin sorumluluğundadır.
  • İnternet Şubemize giriş yaparken adres çubuğundaki bilgileri mutlaka kontrol ediniz  ve  erişmek istediğiniz internet sayfasının adresini, internet tarayıcısının adres alanına kendiniz yazınız.  İnternet Şubesi'nin Müşteri No/Rumuz ve Parola sorulan giriş sayfasının ve girişten sonraki sayfalarının açıldığı tarayıcıdaki kilit işaretini kontrol etmelisiniz. Kilit işareti tıklandığında sayfanın SSL ile şifrelendiğini belirten ifadeler yer almalıdır.
  • İnternet Şubemize ilk girişte sizden bir güvenlik resmi belirlemeniz talep edilmekte olup daha sonraki internet şubesi girişlerinde mutlaka bu resmi kontrol ediniz.
  • İnternet bankacılığı şifrenizi herhangi bir yere yazmayınız. Bilgisayara veya tarayıcıya kayıt etmeyiniz. Yakınlarınızın ismi, doğum günü, tuttuğunuz takımın kuruluşu yılı gibi özel gün ve tarihleri, telefon numaranız gibi tahmine açık bilgileri şifre olarak seçmeyiniz ve şifrenizi belirli aralıklar ile değiştiriniz.
  • İnternet salonları, ortak kullanıma açık, iş yeri bilgisayarı gibi başkalarına ait ya da başkalarının erişimine açık bilgisayarlarda kullanıcı ad ve parolanızı kaydeden proglamlar yüklü olabileceğinden dolayı bu bilgisayarlarda internet bankacılığı işlemi yapmayınız.
  • Bilgisayarınızda kopya veya lisansı olmayan yazılım kullanmayınız ve mutlaka sisteminizin güncel sürümlerini kullanınız.
  • İnternet  Şubemize Şifre ve parola girişi yapılırken internet şubemizde yer alan ‘Sanal Klavye’yi kullanınız. Sanal klavye bilgisayarınızın klavyesinde bulunan tuşları kullanmadan, farenizi kullanarak ekranınızdan İnternet Şubenize giriş yapmanıza olanak sağlar. Bu da bilgisayarınızdan sizin haberiniz olmadan yüklenen keylogger denilen klavyeden girdiğiniz tuşları kaydeden programların çoğundan sizi koruyacaktır. Sanal Klavyede sizi tam olarak koruyamayacağından  bilgisayarınızda lisanslı “anti-virüs” ve “güvenlik duvarı (firewall)” programları kullanınız ve bunları sürekli güncel tutunuz.
  • SMS onay kullanıyorsanız, “internet bankacılığı” yaptığınız telefon numaranıza SMS mesajı gelmemesi halinde derhal Bankamızı ve operatörünüzü arayınız.
  • Kişisel bilgileriniz ve şifreniz ile ilgili sorgulama, değişiklik ya da bildirme gibi işlemler hiçbir şekilde e-posta yoluyla yapılmamaktadır. Bu tip mesajları kesinlikle dikkate almayınız.
  • İnternet Şubemizden çıkmak istediğinizde mutlaka ‘Güvenli Çıkış‘ butonunu kullanarak işlemlerinizi sona erdirilmelidir.
  • İnternet Bankacılığı güvenliğini sağlamaya ve riskleri azaltmaya yönelik olarak Bankamızca ilgili uygulama güncel yamalarının yüklenmesi, düzenli aralıklarla sızma testlerinin yapılması, şifrelerin müşterinin bizzat kendisine teslim edilmesi, kullanıcıların belirleyeceği şifreler için asgari şartlar konulması ve bellli aralıklara değiştirmeye zorlanması, güvenlik duvarı kullanılması vb BBDK ilgili düzenlemesinde şart koşulan güvenlik prensipleri uygulanmaktadır.

  

 4. ATM’lerde Güvenliğinizi Sağlayacak Risklerden Korunma Yöntemleri ve Müşteri Olarak Sorumluluklarınız, Bankamızın Risk Azaltıcı Güvenlik Prensipleri

  • Aşağıda belirtilenler de dahil Bankamız  tarafından yapılan kullanım ve güvenlik konulu bilgilendirmelerin düzenli takip edilmesi ve uygulanması müşterilerimizin sorumluluğundadır.
  • İşlem yaptığınız ATM’de şüpheli bir durumla karşılaştığınızda (özel olarak yerleştirilmiş bir cihaz vs.) işlem yapmayarak derhal Bankamıza  haber veriniz.
  • ATM'deki işlemlerinizi tamamladıktan sonra kartınızı almadan kesinlikle ATM'den ayrılmayınız. Kartınız’ın ATM’ye sıkışması durumunda  derhal Bankamıza haber veriniz.
  • ATM’de işlem yaparken yaşadığınız sorunlarda üçüncü kişilerin yardım tekliflerine itibar etmeyin ve şifrenizi Bankamız personeli de dâhil olmak üzere hiç kimseyle kesinlikle paylaşmayınız.
  • Şifreniz size özel bir bilgidir. Kimseyle paylaşmayınız ve kullanım esnasında gizliliği hususunda gerekli özeni gösteriniz. Şifrenizi kullanırken gizleyin, çevrenizde şifrenizi görebilecek kişilerin olmadığına emin olunuz. Şüphelendiğiniz durumlarda bankanızı bilgilendiriniz.
  • Şifrenizi katınızın üzerine veya başka herhangi bir yere  kesinlikle yazmayınız.
  • Şifreleriniz belirlerken yakınlarınızın ismi, doğum günü, tuttuğunuz takımın kuruluşu yılı gibi özel gün ve tarihleri, telefon numaranız gibi tahmine açık bilgileri şifre olarak seçmeyiniz.
  • Banka kartınızla POS makineleri üzerinden işlem yaparken kartınızın gözünüzün önünden ayrılmamasına dikkat ediniz  ve ödeme yaptıktan sonra kartınızı geri almaya özen gösteriniz.
  • Süresi dolan kartınızı imha ediniz .
  • ATM hizmetlerimizin güvenliğini sağlamaya ve riskleri azaltmaya yönelik olarak; ATM’lerimizin şubelerimizle aynı lokasyonlarda konumlandırılmasına ilaveten, 7 gün 24 saat güvenlik kameralarıyla izlenmesi, Bankamızca şifrelerin müşterinin bizzat kendisine teslim edilmesi gibi BBDK ilgili düzenlemesinde şart koşulan güvenlik prensipleri uygulanmaktadır.


 
 
Gizlilik Taahhüdümüz

Turkland Bank A.Ş. Gizlilik Açıklaması

TurklandBank A.Ş müşterilerinden, yasal mevzuat çerçevesinde zorunlu olarak alınması gereken bilgiler yanında, vermeyi hedeflediği en iyi hizmet ve ürünü sağlamak amacı ile yalnızca gerekli olduğuna inanılan bilgileri almaktadır.

Müşterilerimizden aldığımız bilgilerin gizliliği ve güvenliği, esas aldığımız en önemli kriterdir.

Turkland Bank A.Ş., müşteri bilgilerinin gizliliğini korumak adına aşağıda belirtilen kuralları esas almıştır

Müşteri bilgileri Turkland Bank A.Ş. tarafından oluşturulmuş güvenlik sistemi içerisinde gizlidir ve yalnızca müşteri bilgilerinin gizliliği ile doğru kullanımı konusunda yeterince eğitilmiş ve bu bilgileri kullanabilmek için yetkilendirilmiş Bankamız çalışanlarının müşteri bilgilerine erişimleri mümkündür.

Turkland Bank A.Ş., kendi personeli de dahil olmak üzere, müşteri bilgilerine herhangi bir kişinin izinsiz ulaşamaması amacıyla sıkı bir güvenlik sistemi uygulamaktadır.

"Müşteri bilgileri, ilgili yasa ve düzenlemelerdeki zorunluluklar dışında, başka kurum ve kuruluşlara onayınız alınmadan ve/veya talebiniz olmaksızın verilmez.

İlgili yasalarda öngörülen çeşitli yönetsel otoriteler ve yargı organları, mercileri veya Turkland Bank A.Ş.'nin tabi olduğu düzenleyici kurumlar zaman zaman müşteri bilgilerini paylaşmamızı veya açıklamamızı isteyebilirler. Böyle durumlarda, müşteri bilgileri sadece gerekli yetkiler çerçevesinde ve ilgili yasa ve düzenlemelerdeki sınırlar dahilinde açıklanacaktır. Üçüncü kişi ve kuruluşlardan alınan hizmetlerde, kişi, kuruluşlar ve çalışanlarının Turkland Bank A.Ş. tarafından belirlenen gizlilik ve sır saklama kurallarına uymaları muhakkak talep edilmektedir.

Bilgilerin güncelliği

Bilgilerinizin doğruluğu ve güncelliği önemlidir. Hesap bildirimleri ve İnternet Bankacılığı gibi çeşitli yollarla iletişim bilgilerinize, hesap bakiyelerinize, işlemlerinize ve benzeri bilgilere erişebilirsiniz. Size ait bilgilerinizin güncel olmadığını veya hatalar olduğunu tespit etmeniz durumunda gerekli güncellemeleri veya değişiklikleri yapabilmemiz için lütfen şubenize bilgi verin.

Gizliliğin korunması

Bilgilerinizin gizliliğinin korunması konusunda;

• Hesap bakiyenizi ve banka ekstrelerinizi düzenli olarak kontrol etmenizi ve herhangi bir tutarsızlık durumunda şubenize bildirmenizi,
• Kimlik bilgilerinizin, şifrelerinizin veya diğer dizli bilgilerinizin üçüncü şahıların eline geçmiş olabileceğinden şüpheleniyorsanız ivedilikle durumu şubenize bildirmenizi,
• Karşı tarafın kimliğinden emin olmadığınız telefon görüşmeleri veya elektronik yazışmalarda kişisel bilgilerinizi paylaşmamanızı,Online bankacılık işlemleriniz için güvenli bir tarayıcı kullanmanızı ve çevrimiçi uygulamaları kullanmadığınızda kapatmanızı,.öneririz.

Turkland Bank A.Ş., yukarıda belirtilen temel ilkelerdeki taahhütlere uyarak, Bankamıza duyduğunuz güvene saygı gösterecek ve güvenin sürekliliğini sağlayacak biçimde çalışacaktır. Bununla birlikte, hizmet sunduğumuz müşterilerimizin de verdikleri bilgilerin gizliliği konusunda kendilerinden beklenen hassasiyeti göstereceklerine inanmaktayız.

Gizlilik Açıklamamızda zaman içerisinde mevzuat değişiklikleri ve Banka uygulamalarından kaynaklanan değişiklikler yapılması durumunda güncel açıklamaya web sitemizden ulaşabilirsiniz.